elinholmkvist

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Åsikter!

Av Elin Holmkvist - 31 juli 2013 16:42

Hejsan alla!


En fråga bara? 

Varför blir alla tjejer så sura när deras killar spelar xbox?

Jag menar, ni behöver inte vara tillsammans 24/7, man behöver lite ensam tid också.

Och jag tror inte direkt att han tycker mer om xbox:et för att han spelar lite.

Jag menar, tjejer gör också grejer som inte killarna ingår i, varför ska inte killarna kunna göra det samma då?


Och sen hatar jag när killar klagar på att vi tjejer har PMS och humörsvängningar när vi har mens.

Jag menar, vi kan inte hjälpa att vi har mens, och skulle ni blöda mellan benen en gång i månaden skulle ni också tycka det är jobbigt.

Klaga inte på att vi har PMS när vi har mens, ni kan komma och klaga på det när ni har haft mensvärk och när ni vet hur det känns!

Och klart man klagar på det, om ni killar skulle haft mens tror jag också ni skulle klagat!


Och jag hatar när killar klagar på att man har för mycket smink, och sen klagar när man inte använder smink, vart tog logiken vägen?

Killar: Åh, vi vill ha tjejer som inte använder så mycket smink, som inte är världens smalaste och som är naturliga och sig själva,

och sen är de ihop med värsta supermodellen med typ sju kilo smink och som bara tänker på utseendet.

Och kom inte och säg att utseendet inte har någon betydelse, alla vet att det inte är så.

Om man har ett val mellan en tjej som är lite mulligare, som inte bryr sig så mycket om hur hon ser ut och inte tänker på vad hon har för kläder eller vad hon äter, och en tjej som är smal, med värsta kroppen, som tänker på utseendet och bara tänker på vad andra tycker, som inte äter för mycket kallorier och köper alla märkeskläder,

då vet vi ju vem ni kommer välja.

Kom inte och säg att ni inte väljer den smala "perfekta" tjejen, för står det två tjejer som dem, och ni kan välja, då väljer ni den som ser bäst ut, så är det.


Jag kan faktiskt erkänna själv att när jag kollar på killar tänker jag väldigt mycket på utseendet, vilket jag egentligen inte ska.

Om det är någon som inte dömmer efter utsidan så är det jag, jag bryr mig om vad som finns på insidan, det är det viktigaste, 

men jag erkänner faktiskt att jag inte är så bra på det där med att inte tänka på utsidan,

och jag kan erkänna att utsidan är viktigt, men inte det viktigaste.

Och sen måste jag säga att även om jag inte tycker att en kille ser så bra ut, så finns det alltid någon som är mer värd att vara med honom, som tycker han ser bra ut!


Sen till Miley Cyrus.

Många har börjat ogilla henne för att hon klippte håret, skaffade en ny stil och gör nya låtar.

Jag håller med om att hennes stil är lite, annorlunda, jämfört med hur hon brukade se ut, men det är så hon är.

Hon är inte en hora eller en slampa för att hon klär sig som hon gör, då vet man inte vad det ordet har för mening.

Hennes nya musikvideo till låten We Can't Stop är kanske inte den bästa, men tänk lite, det är inte hon som bestämmer vad hon ska göra i sina musikvideos, hon bestämmer inte vad som ska hända eller något, det är inte hennes val.

Jag kan säga att hon varken är en hora eller slampa, lär er uttryckens betydelse och mening innan ni säger dem.

Kolla inte på henne om ni inte gillar henne, lyssna inte på hennes låtar om ni inte gillar dem, vart finns det svåra?

Usch, visst, alla får ha en egen åsikt, precis som jag får ha min, men ska ni bara klaga och hata, varför lägga ner tid på det?


Jaa, lite av vad jag tycker om dagens samhälle och deras klagomål och åsikter!

Man behöver inte tycka samma som jag, och alla får ha åsikter, men gillar ni det inte, kolla inte på det, lyssna inte på det, och alla minst, lägg inte ner tid på det!


Puss!

#allt #för #mig

#peace #yall <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Holmkvist - 27 mars 2014 00:52

HEEEJ   Jag använder inte längre denna blogg, men klicka på länken för att komma till min fina nya! Uppdaterar lite varje dag, eller försöker iallafall, kiiika in så gör ni min dag ännu bättre!    http://holmkvist.blogg.se/ ...

Av Elin Holmkvist - 25 februari 2014 14:09

Hej hej, ni glömmer inte kolla min nya blogg va? ^^ Den är skitgrym, lovar, haha!   Nä, men det skulle vara skitgrymt om ni gjorde de bara :)   Jaa, ville bara påminna   http://holmkvist.blogg.se/   det är min nya blogg, klicka ...

Av Elin Holmkvist - 4 februari 2014 22:54

Hejsan alla läsare! Kommer sluta blogga här, och börja på blogg.se istället. Låter denna bloggen vara kvar ett tag, men kommer ta bort den.      http://holmkvist.blogg.se/    Alla kan väl kika in på den nya bloggen, som dock inte är ...

Av Elin Holmkvist - 26 december 2013 15:12

Hellu ;3 Är på stan med Lisa och kompisar nu. Åt på subway och drog sen till espresso house, och just nu sitter jag på Akroplis där de käkar pizza. Vet inte riktigt vad som händer senare, men Höörs, puss ...

Av Elin Holmkvist - 26 december 2013 12:43

Hejsan världen! Sitter och spelar Singstar just nu, haha var sååå längesen. Ska nog dra in till stan sen med Lisa, får väl se vad som händer, hörs senare, puss ...

Presentation

Heeej!
Jag heter Elin, är fjorton år och bor i lilla Varberg :)
Jag kommer skriva lite allt möjligt från himmel till jord, hoppas du gillar min lilla blogg! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Musik


Ovido - Quiz & Flashcards